Hírek

14 hajó, 14 futam, mínusz 4 fok és havazás

2013.02.12.

Avagy itthon is hódít a Svéd modell. Amikor némi hólapátolás után kiálltam a garázsból, majd beszóltam, hogy elmentem Orfűre modell- vitorlázni, hát látni kellett volna a rám szegeződő tekinteteket...

Szombatról vasárnapra virradó éjszaka a Mecsek déli részén is 5-6 centis havat produkált, ebből következtethető volt, hogy Orfűn súlyosabb a hó helyzet. Múlt hónapban a síelés miatt lemaradtam a Téli Kupa januári fordulójáról, így nem volt kérdés, február második vasárnapján vitorlázni kell.

A Téli Kupa egy olyan modell-vitorlás versenysorozat, amely novembertől áprilisig tart és minden hónap második vasárnapján, Orfűn a Pécsi-tavon, az OVE klubban kerül megrendezésre, ha nincs befagyva a tó. A 2012-2013-as évad a második szezonja ennek a versenyről versenyre népszerűbb sorozatnak.

A Mecsek útjain, a hó eltakarítás ebben az esetben is a felmelegedésre és a napsütésre maradt, így Orfűt megközelíteni valószínűleg Pécsről volt a legnehezebb. Háromnegyed tizenegy körül kanyarodtam be az OVE klub kapuján, de ekkor már a budapesti, siófoki és balatonföldvári versenyzők valamennyien harckészültségben várták a 11 órás rajtjelzést.

A bemelegítés sem maradt el, néhányan pálinkával vagy forralt borral készült az első futamra, de akadtak olyanok is, akik a szörfdeszkát választották, de csak azért mert az optimisteket nem tudták a hangárból kiszabadítani. A vízi sporteszközt rendeltetésével ellenben a havon alkalmazták és kiváló szörf-szánkó pályát alakítottak ki a klub bejárati kapuja és a klubház között. Utóbb kiderült, hogy ezzel körülbelül tíz autót fogságba is eltettek, mivel az utat sikerült tükörjegesre csúszkálni.

A fegyelmezettebb versenyzők havat lapátoltak a stégről és kitűzték a pályát a viszonylag stabil északnyugati szélben. Nem kellett sokat várni és a hangszórón – Csóka Laci hangján – megszólalt a kétperces jelzés. Az első rajtnál 14 Micro Magic sorakozott fel, hogy a női hajszőkítés alapanyagát tároló palackokból kialakított rajtbóják között felvegye a legjobb pozíciót. A tópart körben havas, itt ott néhány jégtábla úszott a vízen és folyamatosan havazott. Korábban csak Svéd modell-vitorlás weboldalakon láttam ilyet, de most élőben tapasztaltam.

Az első hat futam megszakítás nélkül ment le, majd amikor egy 300 négyzetméter körüli jégtábla közelített a pályához, ebédszünettel vészeltük át a krízishelyzetet. A szétfagyott kezeknek, lábaknak egyáltalán nem ártott a klubház melege és a batyus bulikat idéző ebéd is segítette az akklimatizációt.

Délután nyolc parádés futamra maradt idő, így összesen 14 futamból kerekedett ki a végeredmény. A februári fordulót ifj. Csóka László nyerte megelőzve Székely Antalt és a vadonatúj hajóval versenyző Kiss Miklóst.

Ezzel a küzdelmeknek még nem volt vége, a rájátszás, az autók telepről történő kijuttatása lett. Ami befelé még út volt, az most már első osztályú szánkópályaként tündökölt a lemenő nap fényében. Személyautók tolatva, tolva, húzva, vonva kerültek ki a közútra, a nagyobb furgonnál csak a hólánc segített. Fél óra alatt minden autó kijutott a telepről és valamennyi versenyző felvehette a haza vezető irányt.

Képek a Compass magazin Facebook oldalán.

További hírek

Videók